Разходи за придобиване и придобити дълготрайни материални активи в област Смолян през 2014 година

PDF файл

По данни на НСИ извършените разходи за придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА) в област Смолян през 2014 г. във всички сектори на икономиката са 204.3 млн. лв. и в сравнение с предходната година нарастват с 44.7%.

Дейност на местата за настаняване в област Смолян през ноември 2015 година

PDF файл

През ноември 2015 г. в област Смолян са функционирали 223 места за настаняване с над 10 легла, от които 119 са хотели и 104 – други места за краткосрочно настаняване (хижи, квартири, почивни станции, бунгала и ваканционни селища). Броят на стаите в тях е 3 876, а на леглата – 8 109. В сравнение с предходния месец общият брой на местата за настаняване намалява с 5.9%, а на леглата в тях – с 9.3%. Спрямо месец ноември 2014 г. общият брой на местата за настаняване намалява с 6.3%, а леглата в тях – с 9.4%.

Реализираните нощувки в област Смолян са 19 270, като 18 573 (96.4%) от тях са от български граждани, а 697 (3.6%) – от чужденци. В сравнение с предходния месец намаляват реализираните нощувки, както от българските, така и от чуждите граждани, съответно с 15.9 и 59.0%.

Преки чуждестранни инвестиции в нефинансовите предприятия в област Смолян към 31.12.2014 година

PDF файл

Преките чуждестранни инвестиции в предприятията от нефинансовия сектор на областната икономика към 31.12.2014 г. възлизат на 75 млн. евро, което е с 1.1% по-малко в сравнение с 2013 година.

Дейност на нефинансовите предприятия в област Смолян през 2014 година

PDF файл

По данни на Националния статистически институт, годишен отчет за дейността си през 2014 г. са представили 5 162 нефинансови предприятия от област Смолян, като увеличението спрямо предходната година е с 19 фирми (0.4%). Общият финансов резултат за 2014 г. е печалба в размер на 64 млн. лв. и е с 8 млн. лв. (11.1%) по-малко от 2013 година.

С печалба са приключили 3 254 (63.0%) предприятия с общ положителен резултат 126 млн. лева. С обща загуба от 62 млн. лв. са 1 046 (20.3%) предприятия, а с нулев финансов резултат са 862 (16.7%) предприятия.

В групата на микропредприятията (до 9 заети лица) общият финансов резултат е в размер на 6 млн. лв., в групата на малките предприятия (със заети лица от 10 до 49) e 12 млн. лв., на средните предприятия (със заети лица от 50 до 249) – 36 млн. лв., а в групата на големите предприятия (с над 250 заети лица) – 10 млн. лева.

Основни резултати от изследването за използването на информационно – комуникационните технологии от домакинствата и лицата през 2015 година в област Перник

PDF файл

Резултатите от проведеното изследване за използване на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата и лицата за 2015 година показват, че 53.0% от домакинствата в област Перник имат достъп до интернет в домовете си, при общо за страната 59.1%, като е отбелязан ръст от 9.2 процентни пункта спрямо предходната година.

За шестгодишен период използването на информационно-комуникационните технологии в област Перник става все по-масово – относителният дял на домакинствата с достъп до интернет се е увеличил повече от три пъти.

Използване на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и лицата в област Кюстендил през 2015 година

PDF файл

Резултатите от проведеното изследване за използване на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата и лицата показват, че през 2015 г. 50.3% от домакинствата в област Кюстендил притежават достъп до интернет в домовете си при средно 59.1% за страната. В областта се регистрира ръст с 4.5 процентни пункта на домакинствата с достъп до интернет в домовете си спрямо предходната година.

За десетгодишен период използването на информационно-комуникационните технологии става все по-масово – относителният дял на домакинствата с достъп до интернет се е увеличил повече от осем пъти.

Основни резултати от изследването за използването на информационно – комуникационните технологии от домакинствата и лицата през 2015 година в област Благоевград

PDF файл

Резултатите от проведеното изследване за използване на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата и лицата за 2015 година показват, че 63.3% от домакинствата в област Благоевград имат достъп до интернет в домовете си при средно 59.1% за страната. За областта се регистрира нарастване с 1.4 процентни пункта спрямо предходната година. По относителен дял на домакинствата с достъп до интернет областта се нарежда на трето място в страната след София – столица и област Шумен.

Дейност на нефинансовите предприятия в област Стара Загора за 2014 година

PDF файл

По данни на Националния статистически институт, годишен отчет за дейността си през 2014 г. са представили общо 14 471 нефинансови предприятия от област Стара Загора, в които работят общо 93 296 заети лица. Най-голяма е групата на микропредприятията, с персонал до 9 заети – 13 332 предприятия. Броят на малките предприятия (10 – 49 заети) е 930, а на средните (50 – 249 заети) е 175. Големите предприятия с над 250 заети са 34.

Произведената продукция в област Стара Загора през 2014 г. възлиза на 6 409 млн. лв., като е отчетен ръст от 15.9% спрямо 2013 година. Водещ в икономиката на областта е сектор „Преработваща промишленост“, където е създадена 31.6% от произведената продукция.

Основни показатели на нефинансовите предприятия в област Велико Търново през 2014 година

PDF файл

През 2014 г. на територията на област Велико Търново са функционирали 10 158 нефинансови предприятия, или с 0.8% повече в сравнение с 2013 година. Микропредприятията са 9 308, или 91.6% от общия брой. В групата на големите предприятия попадат само 22 стопански субекта – 0.2% от извършвалите дейност през 2014 година.

Използване на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и лицата в област Велико Търново през 2015 година

PDF файл

Резултатите от проведеното изследване за използване на информационно-комуникационните технологии от домакинствата и лицата показват, че през 2015 г. повече от половината домакинства (60.7%) в област Велико Търново притежават достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 5.7 процентни пункта спрямо предходната година. Областта е на осмо място по относителен дял на домакинствата с достъп до интернет от 28-те области в страната.