Наети лица и средна брутна заплата в област Пловдив през първото тримесечие на 2021 година

По предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ) в област Пловдив, наетите лица по трудово и служебно правоотношение към края на март 2021 г. нарастват с 4.2 хил., или с 1.9% спрямо края на декември 2020 г., като достигат 221.4 хиляди. Спрямо края на четвъртото тримесечие на 2020 г. най-голямо намаление на наетите лица по трудово и служебно правоотношение е регистрирано в дейностите „Добивна промишленост“ – с 6.8%, „Строителство“ – с 4.9% и „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“ – с 3.5%. Най-голямо увеличение на наетите лица се наблюдава в икономическите дейности: „Други дейности“ – с 14.4%, „Финансови и застрахователни дейности“ – с 12.0% и „Селско, горско и рибно стопанство“ – със 7.5%. В структурата на наетите лица по икономически дейности най-голям е относителният дял на наетите по трудово и служебно правоотношение в дейностите „Преработваща промишленост“ – 32.2%, „Търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети“ – 15.5% и „Транспорт, складиране и пощи“ – 7.8%. В края на март 2021 г. наетите лица по трудово и служебно правоотношение са с 0.5% или 1,2 хил. повече в сравнение със същия период на предходната година.

Средната брутна месечна работна заплата в област Пловдив за януари 2021 г. е 1 260 лв., за февруари – 1 246 лв. и за март – 1 289 лева. През първото тримесечие на 2021 г. средната месечна работна заплата нараства спрямо четвъртото тримесечие на 2020 г. с 1.4%, като достига 1 265 лева. Най-голямо намаление на средната месечна работна заплата е регистрирано в дейностите „Култура, спорт и развлечения“ – с 18.2%, „Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива“ – с 8.8% и „Хотелиерство и ресторантьорство“ – с 6.5%. Икономическите дейности, в които е регистрирано най-голямо увеличение на средната месечна заплата, са „Административни и спомагателни дейности“ – с 14.4%, „Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети“ – 8.9% и „Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения“ – с 8.2%.