Премини към основното съдържание

Лица, използващи интернет за лични цели

Динамичен ред: ICT_HH_1.1.6.xls

ЛИЦА, ИЗПОЛЗВАЩИ ИНТЕРНЕТ ЗА ЛИЧНИ ЦЕЛИ
(Проценти)
Цели 2022
Комуникация
Изпращане/получаване на имейли (е-поща) 42.8
Телефонни и видео разговори по интернет (чрез приложения като Viber, WhatsApp, Skype, Facetime, Messenger, Snapchat, Zoom, MS Teams, Webex) 67.3
Участие в социални мрежи (създаване на потребителски профил, публикуване на съобщения или други дейности във Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok и др.) 63.4
Размяна на съобщения в реално време (чрез приложения като Skype, Messenger, WhatsApp, Viber, Snapchat, Discord) 61.5
Достъп до информация
Намиране на информация за стоки и услуги 60.2
Четене на новинарски сайтове, вестници, списания онлайн 50.9
Обществено и политическо участие
Изразяване на мнение по граждански и политически въпроси в уебсайт или в социалните медии (напр. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) 16.8
Участие в онлайн консултации, анкети, гласуване по граждански и политически въпроси (напр. градоустройство, подписване на петиция) 7.6
Забавление
Слушане на музика онлайн (напр. интернет радио, музика от You Tube, Spotify, Tidal, Deezer и др.) и изтегляне на музика 41.6
Гледане на телевизия по интернет (на живо или на запис) от телевизионни оператори (напр. A1 Xplore TV, TV GO, Bulsatcom TV, Nova Play) 23.0
Гледане на видео по заявка от платени услуги (напр. Voyo, Netflix, HBO GO, Amazon Prime Video, Apple TV) 8.4
Гледане на видео съдържание чрез услуги за видеосподеляне (напр. You Tube, Vbox7) 27.5
Играене и изтегляне на игри 15.4
Слушане и изтегляне на подкасти 5.3
Е-здравеопазване
Търсене на информация за здравето (напр. за нараняване, заболявания, хранене, за подобряване на здравословното състояние и др.) 39.1
Запазване на час при лекар чрез уебсайт или приложение (напр. на болница, медицински център, Супердок, EasyDoc) 11.2
Достъп до лична здравна информация онлайн (напр. проверка на резултати от изследвания) 16.1
Използване на други здравни услуги чрез уебсайт или приложение вместо посещение в болница или при лекар (напр. получаване на рецепта, онлайн медицинска консултация) 3.3
Други онлайн услуги
Продажба на стоки и услуги чрез уебсайт или приложение (напр. eBay, Facebook Marketplace) 9.9
Интернет банкиране (вкл. мобилно банкиране) 22.4
09.12.2022