Наименование на трансакцията | ЕСС 2010 Код | Връзки | Социално осигурителни фондове |
---|---|---|---|
Брутна продукция | P1 | 1 = 2 + 3 = 7 + 11 + 12 - 13 + 9 + 14 | 175 |
Пазарна продукция и продукция за собствено крайно потребление | P1M | 2 | 24 |
Друга непазарна продукция | P13 | 3 = 4 + 5 | 150 |
- Плащания за друга непазарна продукция | P131 | 4 | 56 |
- Друга непазарна продукция, друга | P132 | 5 | 95 |
Пазарна продукция, продукция за собствено крайно потребление и плащания за друга непазарна продукция | P1O | 6 = 2 + 4 | 80 |
Междинно потребление | P2 | 7 | 52 |
Брутна добавена стойност | B1G | 8 = 1 - 7 | 122 |
Потребление на основен капитал | P51C | 9 | 22 |
Нетна добавена стойност | B1N | 10 = 8 - 9 | 100 |
Компенсация на наетите, платена | D1 | 11 | 100 |
Други данъци върху производството, платени | D29 | 12 | M |
Други субсидии върху производството, получени | D39R | 13 | M |
Опериращ излишък, нето | B2N | 14 = 10 - 11 - 12 + 13 | 0 |
Данъци върху производството и вноса, получени | D2 | 15 = 16 + 18 | M |
- Данъци върху продуктите | D21 | 16 | M |
в т.ч.: данък добавена стойност | D211 | 17 | M |
- Други данъци върху производството | D29 | 18 | M |
Доход от собственост, получен (1) | D4 | 19 = 20 + 21 | 61 |
- Лихви | D41 | 20 | 61 |
- Друг доход от собственост, платен | D4N | 21 | 0 |
Субсидии, платени | D3P | 22 = 23 + 24 | M |
- Субсидии върху продуктите | D31P | 23 | M |
- Други субсидии върху производството | D39P | 24 | 0 |
Доход от собственост, платен (1) | D4 | 25 = 30 + 31 | 0 |
в т.ч. платен на сектор S1311 | D4 | 26 | M |
в т.ч. платен на сектор S1312 | D4 | 27 | M |
в т.ч.платен на сектор S1313 | D4 | 28 | M |
в т.ч. платен на сектор S1314 | D4 | 29 | M |
- Лихви | D41 | 30 | 0 |
- Друг доход от собственост, платен | D4N | 31 | M |
Салдо на първичните доходи, нето | B5N | 32 = 14 + 15 + 19 - 22 - 25 | 61 |
Текущи данъци върху дохода, имуществото и други | D5 | 33 | M |
Социалноосигурителни вноски, получени | D61 | 34 | 9 514 |
Фактически осигурителни вноски | D611 | 35 | 5 765 |
Условни осигурителни вноски | D613 | 36 | 3 749 |
Други текущи трансфери, получени (1) | D7 | 37 | 5 677 |
Текущи данъци върху дохода, имуществото и други | D5 | 38 | L |
Социални помощи без социални трансфери в натура, платени | D62 | 39 | 11 103 |
Социални трансфери в натура, свързани с разходи върху производството за пазарни производители и съпътстващи домакинствата, платени | D632 | 40 | 2 223 |
Социални помощи, без социални трансфери в натура и социални трансфери в натура, свързани с разходи върху производството за пазарни производители и съпътстващи домакинствата, платени | D6M | 41 = 39 + 40 | 13 327 |
Други текущи трансфери, платени (1) | D7 | 42 | 1 735 |
в т.ч., платени на сектор S1311 | D7 | 43 | 908 |
в т.ч., платени на сектор S1312 | D7 | 44 | M |
в т.ч., платени на сектор S1313 | D7 | 45 | 354 |
в т.ч., платени на сектор S1314 | D7 | 46 | M |
Разполагаем доход, нето | B6N | 47 = 32 + 33 + 34 + 37 - 38 - 39 - 42 | 2 413 |
Разходи за крайно потребление | P3 | 48 = 49 + 50 = 5 + 40 | 2 318 |
Разходи за индивидуално потребление | P31 | 49 | 2 280 |
Разходи за колективно потребление | P32 | 50 | 38 |
Корекция в изменението на нетната стойност на активите на домакинствата в резервите на пенсионните фондове | D8 | 51 | M |
Спестяване, бруто | B8G | 52 = 53 + 9 | 118 |
Спестяване, нето | B8N | 53 = 47 - 48 - 51 | 95 |
Капиталови трансфери, получени (1) | D9 | 54 = 55 + 56 | M |
Данъци върху капитала, получени | D91 | 55 | M |
Други капиталови трансфери и инвестиционни субсидии, получени | D9N | 56 | M |
Капиталови трансфери, платени (1) | D9 | 57 | 6 |
в т.ч., платени на сектор S1311 | D9 | 58 | M |
в т.ч., платени на сектор S1312 | D9 | 59 | M |
в т.ч., платени на сектор S1313 | D9 | 60 | M |
в т.ч., платени на сектор S1314 | D9 | 61 | M |
Инвестиционните субсидии | D92 | 62 | L |
Бруто капиталообразуване | P5 | 63 = 64 + 65 | 7 |
Бруто образуване на основен капитал | P51G | 64 | 7 |
Изменение на запасите и придобиване минус намаление на ценности | P5M | 65 | M |
Придобиване минус намаление на нефинансови непроизведени активи | NP | 66 | M |
Бруто капиталообразуване и Придобиване минус намаление на нефинансови непроизводствени активи | P5L | 67 = 63 + 66 | 8 |
Нето предоставени (+)/Нето получени (-) заеми | B9 | 68 = 52 + 54 - 57 - 67 = 70 - 69 | 104 |
Общо разходи | OTE | 69 = 7 + 11 + 12 + 22 + 25 + 38 + 41 + 42 + 51 + 57 + 67 | 15 227 |
Общо приходи | OTR | 70 = 6 + 13 + 15 + 19 + 33 + 34 + 37 + 54 | 15 332 |
Капиталов трансфер от държавно управление към съответните сектори, представящи данъци и социалноосигурителни плащания, които никога няма да бъдат събрани | D995 | 71 | M |
Лихви вкл. парични потоци по суапове и лихвени форуърди | PTC | 72 | M |
Нето предоставени (+)/Нето получени (-) заеми, от нотификационните таблици | TC | 73 | M |
1) Данните за компонентите D4, D7 и D9 са консолидирани вътре в подсекторите, а не между самите подсектори |
|||
M - няма случай | |||
L - липсват данни | |||
О - величина, по-малка от половината на употребената единица мярка |
Подсектор „Социалноосигурителни фондове”

Номер | Понятия | Описание |
---|---|---|
1 | Описание на данните | Годишните нефинансови сметки за сектор „Държавно управление” представят икономическата дейност на правителството по сравним с другите европейски страни начин. Тук се включват показатели за приходите и разходите общо и по основни компоненти (икономически категории по ЕСС 95, включително и балансиращи статии) за сектор "Държавно управление" и подсекторите му. Разликата между общите приходи и общите разходи е равна на нето получени/нето предоставени заеми. Данните отразяват нефинансовите трансакции на институционалните единици в сектора, както и по отделни подсектори. |
2 | Използвани класификации | • Европейска система от сметки 95 (ЕСС 95) |
3 | Обхват | Съгласно ЕСС 95 сектор "Държавно управление" включва всички институционални единици, които са непазарни производители и чието производство е предназначено за индивидуално и колективно потребление (напр. образование, здравеопазване, собствена издръжка на правителството). Тези единици се финансират основно чрез плащания от други сектори на икономиката. Институционалните единици в сектор "Държавно управление" се групират в три подсектора: "Централно държавно управление", "Местно държавно управление" и "Социалноосигурителни фондове" |
4 | Единици на измерванe | млн.лв. |
5 | Период, за който се отнасят данните | Година |
6 | Период, за който има налични данни | 1995 - 2011 |
7 | Нормативни изисквания и правила (национални и Европейски) | • Регламент (ЕО) № 2223/96 на Съвета от 25 юни 1996 г. относно Европейската система от национални и регионални сметки в Общността |
• Регламент № 1500/2000 на Европейската Комисия от 10 юли 2000 година по отношение на разходите и приходите на сектор „Държавно управление“ | ||
• Регламент № 995/2001 на Комисията от 22 май 2001 година за прилагане на Регламент (ЕО) №2516/2000 на Европейския парламент и на Съвета за изменение на общите принципи на Европейската система от национални и регионални сметки в Общността (ESA’95) относно данъците и социалните вноски | ||
• Регламенти на Европейската Комисия 351/2002, 2103/2005за прилагане на Протокола относно процедурата при прекомерен дефицит чрез позоваване на ЕСС 95 | ||
8 | Срокове на разпространение на информацията | Датата за публикуване на статистическата информация е посочена в Календара за представяне на резултатите от статистическите изследвания на НСИ. Статистическата информация за нефинансовите сметки на сектор “Държавно управление” се публикуват два пъти в годината: предварителни данни - четири месеца след изтичането на съответния отчетен период и окончателни данни - и десет месеца след изтичането на съответния отчетен период. |
9 | Начини на разпространение на информацията | • Публикация „Основни макроикономически показатели" |
• Интернет страница www.nsi.bg | ||
10 | Методологични документи | • Методологични бележки за разработване на годишните нефинансови сметки на сектор „Държавно управление” в България |
• Европейска система от сметки (1995) (Евростат) | ||
11 | Източници на данни | Основни източници на данни за разработване на сметките за сектор „Държавно управление” са: |
• отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет, както и на отделните бюджетни единици; | ||
• допълнителна административна информация от Министерство на финансите относно данъците за целите на представянето им на начислена основа; | ||
• административна информация от други министерства и ведомства за размера на таксите, които имат данъчен характер. | ||
12 | Честота на събиране на данните | Годишно |
13 | Начин за събиране на данните | Изчерпателно за всички единици на сектор "Държавно управление" |
-
понеделник, 21 октомври 2019 - 15:50
През 2018 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2017 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.0% за 2017 г. на 0.7% за 2018 г., а държавният дълг - от 82.1% в края на 2017 г. на 80.4% в края на 2018 година.
-
понеделник, 21 октомври 2019 - 11:00
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2018 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 1 921 млн. лв., или 1.8% от БВП на България.
Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 431 млн. лв., или 22.3% от БВП.
-
вторник, 23 април 2019 - 17:30
През 2018 г. държавният дефицит и дългът на ЕС-28 намаляват в сравнение с 2017 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.0% за 2017 г. на 0.6% за 2018 г., а държавният дълг - от 81.7% в края на 2017 г. на 80.0% в края на 2018 година.
-
вторник, 23 април 2019 - 11:00
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2018 г. институционален сектор „Държавно управление“ отчита бюджетен излишък от 2 149 млн. лв., или 2.0% от БВП на България.
Дългът на България за 2018 г. е в размер на 24 430 млн. лв., или 22.6% от БВП.
-
понеделник, 22 октомври 2018 - 17:00
През 2017 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2016 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.7% за 2016 г. на 1.0% за 2017 г., а държавният дълг - от 83.3% в края на 2016 г. на 81.6% в края на 2017 година.
-
понеделник, 22 октомври 2018 - 11:00
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2017 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 1 145 млн. лв., или 1.1% от БВП на България.
Дългът на България за 2017 г. е в размер на 25 908 млн. лв., или 25.6% от БВП.
-
понеделник, 23 април 2018 - 15:50
През 2017 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2016 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 1.6% за 2016 г. на 1.0% за 2017 г., а държавният дълг - от 83.3% в края на 2016 г. на 81.6% в края на 2017 година.
-
понеделник, 23 април 2018 - 11:00
По предварителни данни на Националния статистически институт през 2017 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен излишък от 920 млн. лв., или 0.9% от БВП на България.
Дългът на България за 2017 г. е в размер на 25 064 млн. лв., или 25.4% от БВП.
-
понеделник, 23 октомври 2017 - 15:45
През 2016 г. държавният дефицит и дълг на ЕС-28 намалява в сравнение с 2015 година. В ЕС-28 дефицитът към БВП бележи спад от 2.4% за 2015 г. на 1.7% за 2016 г., а държавният дълг - от 84.5% в края на 2015 г. на 83.2% в края на 2016 година.
-
понеделник, 23 октомври 2017 - 11:00
По окончателни данни на Националния статистически институт през 2016 г. институционален сектор „Държавно управление” отчита бюджетен дефицит от 36 млн. лв., или 0.04% от БВП на България.
Дългът на България за 2016 г. е в размер на 27 322 млн. лв., или 29.03% от БВП.
Страници
- 1
- 2
- 3
- 4
- следваща ›
- последна »
-
Статистически годишник 2018 в инфографики
Националният статистически институт предлага на вниманието Ви 86-ото издание на Статистическия годишник на Република България в инфографики.
През 2018 г. за първи път представихме резултатите от статистическите изследвания чрез графики, изображения и други средства за визуализация, което предизвика положителен отзвук сред широк кръг потребители. Надяваме се, че този съвременен начин на поднасяне на статистическата информация ще събуди интереса и на онези от тях, които за пръв път се докосват до смисъла на числата, разкриващи важни аспекти на обществено-икономическия живот.
-
Статистически годишник 2018
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 86-ото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2017 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
-
Основни макроикономически показатели 2017
Националният статистически институт представя на потребителите на статистическа информация публикацията „Основни макроикономически показатели 2017“ (на български и английски език).
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
-
Статистически годишник 2017 в инфографики
Националният статистически институт предлага един по-различен поглед към статистическата информация, включена в 85-ото издание на Статистическия годишник на Република България.
Публикацията е насочена към по-широк кръг потребители, като статистическите данни са поднесени по разбираем и достъпен начин.
Актуалното състояние и промените в обществено-икономическия и културния живот в страната са представени не по традиционния начин с таблици и текст, а чрез инфографики - изображения, графики и други средства за визуализация.
-
Статистически годишник 2017
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 85-ото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2012 - 2016 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
-
Основни макроикономически показатели 2016
Националният статистически институт представя на потребителите на статистическа информация публикацията „Основни макроикономически показатели 2016“ (на български и английски език).
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
-
Статистически годишник 2016
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 84-тото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2011 - 2015 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
-
Основни макроикономически показатели 2015
Националният статистически институт представя на потребителите на статистическа информация публикацията „Основни макроикономически показатели 2015” (на български и английски език).
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).
-
Статистически годишник 2015
Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 83-тото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.
В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2010 - 2014 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.
-
Основни макроикономически показатели 2014
Националният статистически институт представя на потребителите на статистическа информация публикацията „Основни макроикономически показатели 2014” (на български и английски език).
Тя съдържа резултатите от работата на държавната статистика по изчисляване на макроикономическите показатели за България в съответствие със Системата на националните сметки (СНС 2008) и Европейската система от сметки (ЕСС 2010).