Премини към основното съдържание

Проблеми, срещани от лицата при закупуване на стоки и услуги по интернет

Динамичен ред: ICT_HH_1.2.4_problems.xls

ПРОБЛЕМИ, СРЕЩАНИ ОТ ЛИЦАТА ПРИ ЗАКУПУВАНЕ НА СТОКИ И УСЛУГИ ПО ИНТЕРНЕТ
(Проценти)
Проблеми 2023
Труден за използване или работещ незадоволително уебсайт (твърде сложен, объркващ, зле функциониращ от техническа гледна точка) 8.3
Трудности при намирането на информация относно гаранциите и други законови права 7.4
Времето за доставка е по-дълго от обявеното 7.7
Крайните разходи са по-високи от посочените (напр. неочаквана такса за трансакция, неоправдана такса за гаранция) 2.6
Доставени са различни от поръчаните или повредени стоки 6.3
Проблеми, свързани с измама (напр. стоките/услугите не са получени изобщо, злоупотреба с данните от кредитната Ви карта) 0.6
Трудности при подаване на оплакване и искане на обезщетение или получаване на незадоволителен отговор след подадено оплакване 2.2
Чуждестранните търговци не работят с клиенти от България 0.8
Други проблеми 2.5

Забележка: Относителният дял е изчислен на базата на броя лица, купували стоки и услуги по интернет през последните 3 месеца преди интервюто.
08.12.2023