Участвали в образование / обучение




Европейска SDMX структура за метаданни (ESMS)

Изследване на образованието и обучението на възрастни
Контакт
Организация

Национален Статистически Институт

Отдел

„Статистика на образованието и културата“

Лице за контакт

Свилен Кателиев

Длъжност

началник на отдел

Адрес

ул. „П. Волов“ № 2, София 1038

Електронна поща

SKateliev@nsi.bg

Телефон

+359 2 9857 469

Факс
Актуализиране на метаданните
Дата на потвърждаване05 май 2017 г.
Дата на публикуване05 май 2017 г.
Дата на последно актуализиране05 май 2017 г.
Статистическо представяне
Описание на данните

Изследването на образованието и обучението на възрастни (лица на възраст 25-64 години) се провежда във всички страни членки на ЕС по обща методология за осигуряване на международно сравними данни. Предмет на изследването е да се установи участието на лицата на възраст от 25 до 64 години в различни видове учебни дейности.

Използвани класификации

· Международна стандартна класификация на образованието (МСКО '97);

· Класификация на областите на образованието и обучение (КОО-2008);

· Национална класификация на професиите и длъжностите - 2005 до 2010 година;

· Национална класификация на професиите и длъжностите - 2011 от 1.01.2011 година;

· Класификация на икономическите дейности (КИД 2008).

Обхват

Изследването обхваща извадково лица на възраст 25-64 години, постоянно пребиваващи в Република България.

Понятия и дефиниции

· Ученето през целия живот обхваща всички целенасочени учебни дейности, формални и неформални, предприемани с цел подобряване на знанията, уменията и компетентността на отделния човек, както от професионален, така и от общ интерес за лични и социални цели.

· Формално образование и/или обучение е това, което се провежда в образователната система или в центрове за професионална квалификация и което води до придобиване на степен на образование и/или степен на професионална квалификация.

· Неформалното обучение също е целенасочено и организирано, но успешното му завършване не води до придобиването на степен на образование или степен на професионална квалификация. Най-често срещаните форми на неформалното обучение са курсове, частни уроци, семинари и работни срещи с обучителен характер, обучение на работното място и инструктажи по безопасност на труда. Успешното завършване на неформалното обучение може да бъде или да не бъде придружено от издаването на някакъв документ - удостоверение, свидетелство или друго.

· Самостоятелното обучение е целенасочена (преднамерена) учебна дейност, предприета с цел повишаване на персоналните знания и умения.

Статистическа единица

Лица и учебни дейности

Статистическа съвкупност

Съвкупността обхваща лицата на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства.

Географски обхват (територия)

Територията на цялата страна

Времеви обхват

2007, 2011

Базисен период

Не се прилага.

Мерна единица

Брой и процент.

Отчетен период

2007, 2011

Нормативна база
Нормативни документи и други споразумения

· Регламент N 452/2008 г. на Европейския парламент и на Съвета относно изготвянето и развитието на статистиката на образованието и ученето през целия живот;

· Регламент (ЕС) N 823/2010 на Комисията за приложение на Регламент N 452/2008 г. на Европейския парламент и на Съвета;

· Методически документи на Евростат;

· Закон за статистиката

Споделяне на данни

Не се прилага.

Конфиденциалност
Конфиденциалност - политика

· Закон за статистиката;

· Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.

Конфиденциалност - защита на данните

Съгласно Закона за статистиката (чл. 25 и 26).

Политика по разпространение
Календар за разпространение

Съгласно датите за публикуване определени в Календара за разпространение на резултатите от статистическите изследвания на НСИ.

Достъп до календара за разпространение

Календарът е наличен на интернет сайта на НСИ: http://www.nsi.bg/bg/node/488

Достъп на потребителите

В съответствие с Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги.

Честота на разпространение

Изследването на образованието и обучението на възрастни се провежда на всеки 5 години съгласно Регламент N 452/2008 г. на Европейския парламент и на Съвета.

Достъпност и яснота
Прессъобщения

Прессъобщение на интернет сайта на НСИ.

Публикации

Образование в Република България

Онлайн база данни

Данни за образованието и обучението на възрастни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Образование и учене през целия живот: http://www.nsi.bg/bg/node/3530 и в Информационна система "Инфостат": https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=168

Достъп до микроданни

Съгласно Правилника за предоставяне на анонимизирани индивидуални данни за научни и изследователски цели.

Други формати на разпространение

Информационна услуга по заявка, съгласно Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги на НСИ.

Методологични документи

Методологически наръчник на Евростат.

Документация за качеството

Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 823/2010.

Управление на качеството
Осигуряване на качеството

Въведен е набор от критерии за качество в съответствие с Регламент на Комисията N 823/2010.

Оценка на качеството

Докладът за качество на НСИ предоставя основна информация за качеството на национално ниво.

Приложимост
Потребности на потребителите

Данните се използват от Министерството на труда и социалната политика и Министерството на образованието и науката.

Най-важните показатели от участието в учене през целия живот (формално, неформално и самостоятелно) са включени в Националната стратегия за учене през целия живот.

Има интерес от организациите на работодателите.

Удовлетвореност на потребителите

Не е налична.

Пълнота

Не е налична.

Точност и надеждност
Обща точност

Двустепенна стратифицирана случайна извадка.

Извадкови грешки

За всички изчисления на грешките е използван SPSS, модул Complex Sample Analysis.

Неизвадкови грешки

При изследването през 2011 равнището на отговаряемост е 87.9%.

Навременност и точност на представяне
Навременност

Година на изследване

Работа на терен

Обработка

Предоставяне на данните на Евростат

2007

11-12/2007

02-05/2008

05-06/2008

2011

11/2011-01/2012

04-06/2012

09/2012

 

Точност на представяне

Всички резултати са предоставени навреме. 

Съгласуваност и сравнимост
Географска сравнимост

Пълна сравнимост с всички страни-членки на ЕС.

Сравнимост във времето

Частична сравнимост поради промени в общата методология.

Съгласуваност между предметни области

Резултатите от изследването не са пряко сравними с данните от променливите за учене през целия живот на Наблюдението на работната сила (тримесечни данни, при които променливите за учене през целия живот имат референтен период от 4 седмици).

Вътрешна съгласуваност

Проведени са тестове за качеството основно върху съгласуваността на събраната информация. 

Разходи и натовареност

Не са налични.

Ревизия на данните
Ревизия на данните - политика

Не се прилага (не се публикуват предварителни данни).

Ревизия на данните - практика

Не се прилага (не се публикуват предварителни данни).

Статистическа обработка
Източници на данни

Лица на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства, попаднали в извадката.

Честота на събиране на данни

На всеки 5 години.

Събиране на данни

Анкетиране Лице-в-лице (PAPI)

Валидиране на данни

Валидирането на данните е извършено от Националния Статистически Институт, а Евростат провежда тестове за качество.

Обработка на данни

Не се прилага.

Изглаждане

Не се прилага.

Коментар
Дефиниция за структурата на метаданните в SDMX 2.1: ESMS_MSD+BNSI+2.0+SDMX.2.1.xml
Дефиниция за структурата на метаданните в SDMX 2.0: ESMS_MSD+BNSI+2.0+SDMX.2.0.xml


Европейска стандартна структура за доклади по качество (ESQRS)

Изследване на образованието и обучението на възрастни
Контакт
Организация

Национален Статистически Институт

Отдел

„Статистика на образованието и културата“

Лице за контакт

Свилен Кателиев

Длъжност

началник на отдел

Адрес

ул. „П. Волов“ № 2, София 1038

Електронна поща

SKateliev@nsi.bg

Телефон

+359 2 9857 469

Факс
Статистическо представяне
Описание на данните

Изследването на образованието и обучението на възрастни (лица на възраст 25-64 години) се провежда във всички страни членки на ЕС по обща методология за осигуряване на международно сравними данни. Предмет на изследването е да се установи участието на лицата на възраст от 25 до 64 години в различни видове учебни дейности.

Използвани класификации

· Международна стандартна класификация на образованието (МСКО '97);

· Класификация на областите на образованието и обучение (КОО-2008);

· Национална класификация на професиите и длъжностите - 2005 до 2010 година;

· Национална класификация на професиите и длъжностите - 2011 от 1.01.2011 година;

· Класификация на икономическите дейности (КИД 2008).

Обхват

Изследването обхваща извадково лица на възраст 25-64 години, постоянно пребиваващи в Република България.

Понятия и дефиниции

· Ученето през целия живот обхваща всички целенасочени учебни дейности, формални и неформални, предприемани с цел подобряване на знанията, уменията и компетентността на отделния човек, както от професионален, така и от общ интерес за лични и социални цели.

· Формално образование и/или обучение е това, което се провежда в образователната система или в центрове за професионална квалификация и което води до придобиване на степен на образование и/или степен на професионална квалификация.

· Неформалното обучение също е целенасочено и организирано, но успешното му завършване не води до придобиването на степен на образование или степен на професионална квалификация. Най-често срещаните форми на неформалното обучение са курсове, частни уроци, семинари и работни срещи с обучителен характер, обучение на работното място и инструктажи по безопасност на труда. Успешното завършване на неформалното обучение може да бъде или да не бъде придружено от издаването на някакъв документ - удостоверение, свидетелство или друго.

· Самостоятелното обучение е целенасочена (преднамерена) учебна дейност, предприета с цел повишаване на персоналните знания и умения.

Статистическа единица

Лица и учебни дейности

Статистическа съвкупност

Съвкупността обхваща лицата на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства.

Географски обхват (територия)

Територията на цялата страна

Времеви обхват

2007, 2011

Базисен период

Не се прилага.

Статистическа обработка
Източници на данни

Лица на възраст 25-64 години, живеещи в обикновени домакинства, попаднали в извадката.

Честота на събиране на данни

На всеки 5 години.

Събиране на данни

Анкетиране Лице-в-лице (PAPI)

Валидиране на данни

Валидирането на данните е извършено от Националния Статистически Институт, а Евростат провежда тестове за качество.

Обработка на данни

Не се прилага.

Изглаждане

Не се прилага.

Управление на качеството
Осигуряване на качеството

Въведен е набор от критерии за качество в съответствие с Регламент на Комисията N 823/2010.

Оценка на качеството

Докладът за качество на НСИ предоставя основна информация за качеството на национално ниво.

Приложимост
Потребности на потребителите

Данните се използват от Министерството на труда и социалната политика и Министерството на образованието и науката.

Най-важните показатели от участието в учене през целия живот (формално, неформално и самостоятелно) са включени в Националната стратегия за учене през целия живот.

Има интерес от организациите на работодателите.

Удовлетвореност на потребителите

Не е налична.

Пълнота

Не е налична.

Степен на пълнота на данните

100%

Точност и надеждност
Обща точност

Двустепенна стратифицирана случайна извадка.

Извадкови грешки

За всички изчисления на грешките е използван SPSS, модул Complex Sample Analysis.

Показатели за извадкови грешки

 

Ниво на участие в неформално образование

AES:2007

  

AES:20011

 

 

Стандартна грешка

95% доверителен интервал

Deft

Стандартна грешка

95% доверителен интервал

Deft

Всички

0,95

(33.37;37.10)

2,08

0,86

(22.76;26.14)

2,19

жени

1,14

(31.43;35.89)

1,54

1,03

(21.21;25.27)

1,63

мъже

1,14

(34.61;39.09)

1,45

1,04

(23.61;27.70)

1,55

лица 25-34 години

1,95

(37.35;45.02)

2,2

1,42

(23.03;28.62)

1,41

лица 35-49 години

1,38

(37.70;43.11)

1,46

1,29

(26.57;31.64)

1,59

лица 50-64 години

1,07

(24.23;28.45)

1,2

1,03

(17.32;21.36)

1,46

лица 35-54 години

1,18

(36.94;41.56)

1,52

1,17

(26.27;30.85)

1,82

лица 55-64 години

1,18

(17.97;22.61)

1,09

1

(13.06;17.00)

1,09

хора с образователно ниво според МСКО 1 или 2 или 3C краткосрочни програми (<2 години)

1,22

(12.57;17.37)

1,49

1,15

(9.62;14.15)

1,41

хора с образователно ниво според МСКО 3A или 3B или 3C дългосрочни програми (> = две години) или 4

1,24

(35.75;40.61)

1,82

1,05

(21.30;5.43)

1,85

хора с образователно ниво според МСКО 5 или 6

1,88

(46.30;53.66)

1,68

1,7

(33.91;40.60)

1,67

работещи

1,2

(46.91;51.62)

2,08

1,26

(34.81;39.74)

2,31

безработни

1,07

(4.22;8.42)

1,44

0,72

(2.37;5.21)

1,48

неактивни

0,85

(2.52;5.84)

1,66

0,45

(0.69;2.47)

1,3

 

Неизвадкови грешки

При изследването през 2011 равнището на отговаряемост е 87.9%.

Грешки на обхвата
Степен на свръхобхват

AES2007: 13.1% домакинства
AES2011: 6.3% домакинства

Дял на общите единици

AES2007: 86.9% домакинства
AES2011: 93.7% домакинства

Грешки при измерването

Самостоятелно проучване
Анкетиране Лице-в-лице (PAPI) и по пощата
Частично пилотно тестване

Грешки поради липса на отговор

Неотговорили единици AES 2007: 642 домакинства
Неотговорили единици AES 2011: 436 домакинства

Степен на неотговорили единици от съвкупността

 

 

AES2007

AES2011

Степен на неотговорили (%)

18,52

12,11

Не е установен контакт (%)

9,6

6,11

Отказали  (%)

8,85

5,22

Неспособни да отговорят (%)

-

-

Отхвърлели да бъдат интервюирани (%)

-

-

Други причини (%)

0,06

0,78

 

Степен на неотговаряне на отделни променливи във въпросника

Степен на неотговаряне на отдели променливи под 90%:
AES 2007: няма променливи със степен на отговорили под 90%
AES 2011: променлива FEDPAYVAL (10.98%) и променлива NFEPAIDVAL1 (15.26%)

Грешки при обработката

Кодирането, първоначална проверка на данни и въвеждане на данни се извършва в териториалните статистически бюра (ТСБ). В преобладаващия брой ТСБ-та (по-малките), анкетьорите самички провеждат кодирането и въвеждането на данни под ръководството на отговорен експерт. В други ТСБ-та има отделни експерти за кодиране и / или въвеждане на данни. ТСБ-та са свободни да изберат най-добрият, за тях, начин за извършване на поставената задача. Програма за въвеждане на данни е проектирана с допълнителни мерки за контрол и филтри. Добавени са също допълнителни правила за проверка чрез сравняване на въведената информация между различните, свързани въпроси, за да се избегне възможни противоречиви отговори.
По време на въвеждане на данните, експертите от ТСБ-тата, които са срещнали трудности или проблеми са се обърнали към експерти в централното управление за решения. Някои общи решения или появили се специални функции са разпределени към всички ТСБ-та като разширения на методологията.
След приключване на работата на регионално ниво, данните са проверени и потвърдени отново в централното управление. Намерини са някои грешки главно при кодиране, но те са били коригирани в базата данни. Допълнителни проверки са извършени на ниво запис.
 

Степен на импутация

Не се прилага (не се прилага импутация).

Грешки, свързани с допусканията на модела

Не се прилага. За дизайн ефекта на извадката виж Показатели за извадкови грешки.

Сезонно изглаждане

Не се прилага (не се прилага сезонност).

Ревизия на данните - политика

Не се прилага (не се публикуват предварителни данни).

Ревизия на данните - практика

Не се прилага (не се публикуват предварителни данни).

Ревизия на данните - средна стойност

Не се прилага (не се публикуват предварителни данни).

Навременност и точност на представяне
Навременност

Година на изследване

Работа на терен

Обработка

Предоставяне на данните на Евростат

2007

11-12/2007

02-05/2008

05-06/2008

2011

11/2011-01/2012

04-06/2012

09/2012

 

Лаг във времето - първи резултати

7 месеца.

Лаг във времето - окончателни резултати

Не се прилага (публикуват се само окончателни резултати).

Точност на представяне

Всички резултати са предоставени навреме. 

Точност на представяне - предоставяне и публикуване

Не се прилага (данните се предоставят на точната дата).

Съгласуваност и сравнимост
Географска сравнимост

Пълна сравнимост с всички страни-членки на ЕС.

Коефициент на асиметрия за статистическите огледални потоци

Не се прилага (липсват потоци).

Сравнимост във времето

Частична сравнимост поради промени в общата методология.

Дължина на съпоставимите динамични редове

2 години.

Съгласуваност между предметни области

Резултатите от изследването не са пряко сравними с данните от променливите за учене през целия живот на Наблюдението на работната сила (тримесечни данни, при които променливите за учене през целия живот имат референтен период от 4 седмици).

Съгласуваност между статистически данни с годишна и с по-малка периодичност

Не се прилага (годишно изследване).

Съгласуваност с националните сметки

Не се прилага.

Вътрешна съгласуваност

Проведени са тестове за качеството основно върху съгласуваността на събраната информация. 

Достъпност и яснота
Прессъобщения

Прессъобщение на интернет сайта на НСИ.

Публикации

Образование в Република България

Онлайн база данни

Данни за образованието и обучението на възрастни са достъпни за всички потребители на интернет сайта на НСИ в рубрика Образование и учене през целия живот: http://www.nsi.bg/bg/node/3530 и в Информационна система "Инфостат": https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=168

Таблици с данни - консултации

Не е налично.

Достъп до микроданни

Съгласно Правилника за предоставяне на анонимизирани индивидуални данни за научни и изследователски цели.

Други формати на разпространение

Информационна услуга по заявка, съгласно Правилника за разпространение на статистически продукти и услуги на НСИ.

Метаданни - консултации

Не е налично.

Методологични документи

Методологически наръчник на Евростат.

Степен на пълнота на метаданните

Не е налично.

Документи за качеството

Доклад за качество съгласно Регламент на Комисията N 823/2010.

Разходи и натовареност

Не са налични.

Конфиденциалност
Конфиденциалност - политика

· Закон за статистиката;

· Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество.

Конфиденциалност - защита на данните

Съгласно Закона за статистиката (чл. 25 и 26).

Коментар
Дефиниция за структурата на метаданните в SDMX 2.1: ESQRS_MSD+BNSI+2.0+SDMX.2.1.xml
Дефиниция за структурата на метаданните в SDMX 2.0: ESQRS_MSD+BNSI+2.0+SDMX.2.0.xml
  • петък, 15 септември 2017 - 11:10

    Изследването на образованието и обучението на възрастни се провежда веднъж на 5 години във всички държави - членки на ЕС, по единна методология и чрез хармонизиран инструментариум, което осигурява съпоставими данни за оценка на  ученето през целия живот.

    Националният статистически институт представя окончателни резултати от проведеното в края на 2016 г. изследване.

  • четвъртък, 27 април 2017 - 11:00
     
    Основните резултати от проведените от Националния статистически институт (НСИ) годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, показват, че:
     През учебната 2016/2017 година в детски градини са записани 224.4 хил. деца, или с 3.3% по-малко в сравнение с предходната година.
     Завършилите средно образование през 2016 г. в общообразователни и професионални училища са съответно 24.4 и 20.6 хил. ученици.
     Записаните в различните степени на висшето образование за академичната 2016/2017 година са 249.9 хиляди.
     Към 31.12.2016 г. за придобиване на образователна и научна степен „доктор“ у нас се обучават 6 738 лица, от които 503 чужди граждани.
     
  • четвъртък, 28 април 2016 - 11:00
    Основните резултати от проведените от Националния статистически институт (НСИ) годишни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са:
    • През учебната 2015/2016 година в детски градини са записани 232.0 хил. деца, или с 3.8% по-малко в сравнение с предходната година.
    • В началното образование (I - IV клас) се обучават 262.0 хил. ученици, а в прогимназиалното (V - VIII клас) - 216.4 хиляди.
    • Завършилите средно образование през 2015 г. в общообразователни и професионални училища са съответно 27.0 и 23.3 хил. ученици.
    • Записаните в различните степени на висшето образование за 2015/2016 академична година са 266.7 хиляди.
    • Продължава тенденцията за увеличаване на броя на докторантите, като към 31.12.2015 г. за придобиване на образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 6 750 лица.
     
  • вторник, 28 април 2015 - 11:00
    Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт (НСИ) ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са:
    През учебната 2014/2015 година в детските градини са записани 241.1 хил. деца, като се наблюдава увеличение от 0.2% на техния брой в сравнение с предходната година. 
    През 2014 година завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 27.3 и 26.2 хил. ученици.
    Броят на записаните в различните степени на висшето образование за 2014/2015 академична година e 279.0 хил. лица, като се наблюдава спад с 1.5% в сравнение с предходната година.
    Значително се увеличава броят на докторантите, като към 31.12.2014 г. в образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 6 671 лица, или с 9.3% повече в сравнение с предходната година.
     
  • сряда, 30 април 2014 - 11:00
    Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт  ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са следните:
    • През учебната 2013/2014 година в детските градини са записани 240.6 хил. деца, като се наблюдава увеличение от 2.4% в техния брой в сравнение с предходната година. 
    • През 2013 г. завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 28.9 и 27.4 хил. ученици.
    • Броят на записаните в различните степени на висшето образование за 2013/2014 учебна година остава почти без промяна в сравнение с предходната учебна година - 277.2 хил., като се наблюдава спад в броя на студентите в частните университети.
    • Значително се увеличава броят на докторантите, като към 31.12.2013 г. в образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 6 055 лица, или с 12.7% повече в сравнение с предходната учебна година.
     
  • вторник, 30 април 2013 - 11:00

    Основните резултати от провежданите от Националния статистически институт ежегодни изчерпателни изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции, са следните:
    • През учебната 2012/2013 година в детските градини са записани 235.0 хил. деца, като е регистрирано увеличение от 3.1% в сравнение с предходната учебна година.
    • През 2012 г. завършилите средно образование в общообразователни и професионални училища са съответно 30.3 и 29.4 хил. ученици.
    • Броят на записаните в различните степени на висшето образование за учебната 2012/2013 година остава почти без промяна в сравнение с предходната учебна година - 278.6 хил., като се наблюдава спад в броя на студентите в колежите (образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър”) и в частните университети.
    • Значително се увеличава броят на докторантите, като към 31.12.2012 г. в образователна и научна степен „доктор” у нас се обучават 5 371 лица, или с 14.2% повече в сравнение с предходната учебна година.

  • сряда, 26 септември 2012 - 11:00

    Изследването на образованието и обучението за възрастни обхваща широк кръг актуални теми: участието в различните форми на Учене през целия живот (формално, неформално и самостоятелно образование и обучение), причини за неучастие в образование и обучение, достъп до информация относно възможностите за образование и обучение, използване на компютри, езикови умения, участие в културни и обществени събития.

  • сряда, 2 май 2012 - 11:00

    Образователната структура на населението на 7 и повече навършени години значително се подобрява през 2011 в сравнение с предходните години, следвайки ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя на хората с основно и по-ниско образование.

    По данни от проведеното преброяване на населението и жилищния фонд към 1.02.2011 г. броят на лицата с висше образование е 1 348.7 хил., или всеки пети (19.6%) е висшист, a лицата, завършили средно образование, са 2 990.4 хиляди (43.4%). Делът на лицата с начално и по-ниско образование е 13.9% (или всяко седмо на 100 лица).

  • петък, 29 април 2011 - 11:00

    През периода 2006 - 2010 г. образователната структура на населението на възраст 25 - 64 години продължава да се подобрява, като следва ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя и дела на хората с основно и по-ниско образование. Относителният дял на населението с висше образование (колеж и университет) се увеличава от 21.9% през 2006 г. на 23.2% през 2010 г., или с 1.3 процентни пункта, а на тези със средно образование се увеличава от 52.5 на 56.2%, или с 3.7 процентни пункта. Същевременно относителният дял на лицата с основно и по-ниско образование намалява с 5.0 процентни пункта - от 25.6 на 20.6%. Това означава, че понастоящем 79.4% от населението в най-активната възраст за трудова дейност (25 - 64 г.) е със средно или висше образование.

  • петък, 30 април 2010 - 11:00

    Образователната структура на населението на възраст 25 - 64 години през последните години продължава да се подобрява, като следва ясно изразената тенденция на увеличение на броя и дела на населението с висше и средно образование при същевременно намаляване на броя и дела на хората с основно и по-ниско образование. Относителният дял на населението с висше образование (колеж и университет) се увеличава от 21.6% през 2005 г. на 22.8% през 2008 г. и достига 23.0% през 2009 г.

Страници

  • Образование в Република България 2017
    Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2017.

    Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2012/2013 - 2016/2017 учебна година.

  • Статистически справочник 2017 (на английски език)
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2017 на английски език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2013 - 2016 година.

  • Статистически справочник 2017
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2017 на български език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2013 - 2016 година.

  • Статистически годишник 2016
    Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 84-тото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.

    В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2011 - 2015 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.

  • Образование в Република България 2016
    Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2016.

    Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2011/2012 - 2015/2016 учебна година.

  • Статистически справочник 2016 (на английски език)
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2016 на английски език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2012 - 2015 година.

  • Статистически справочник 2016
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2016 на български език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси, социално-икономическия и културния живот в България за периода 2012 - 2015 година.

  • Статистически годишник 2015
    Националният статистически институт представя на вниманието на потребителите на статистическа информация от страната и чужбина 83-тото издание на Статистическия годишник на Република България в печатен и електронен формат.

    В изданието е публикувана актуална статистическа информация за демографското, икономическото и социалното развитие на страната за периода 2010 - 2014 г. в различни териториални и класификационни нива и разрези.

  • Образование в Република България 2015
    Националният статистически институт предлага на потребителите на статистическа информация годишната двуезична (на български и английски език) електронна публикация Образование в Република България 2015.

    Публикацията съдържа основни данни от провежданите пет ежегодни изчерпателни статистически изследвания, характеризиращи дейността на образователните институции в България за периода 2010/2011 - 2014/2015 учебна година.

  • Статистически справочник 2015 (на английски език)
    Излезе от печат публикацията Статистически справочник 2015 на английски език.

    Изданието съдържа актуални данни за демографските процеси и социално-икономическия и културния живот в България за периода 2010 - 2014 година.

Страници