Разходи на сектор “Държавно управление” по функции  (КОФОГ) - годишни данни| Контакт | 
|---|
| Организация | Национален Статистически Институт | 
|---|
| Отдел | Национални нефинансови сметки | 
|---|
| Лице за контакт | Нина Ралчева | 
|---|
| Длъжност | държавен експерт | 
|---|
| Адрес | ул. „П.Волов“ № 2, София 1038 | 
|---|
| Електронна поща | [email protected]  | 
|---|
| Телефон | +359 2 9857 597  | 
|---|
| Факс |  | 
|---|
| Статистическо представяне | 
|---|
| Описание на данните | Разходите на сектор "Държавно управление" се представят по видове трансакции и по функции съгласно класификацията на функциите на държавно управление (КОФОГ). Тези данни придобиват все по-важна роля и предизвикват все по-голям интерес поради възможността да се проследи използването на бюджета за предоставянето на различни публични услуги и за преразпределителни цели | 
|---|
| Използвани класификации | Европейска система от сметки ЕСС 2010,Класификация на функциите на държавно управление(КОФОГ) | 
|---|
| Обхват | Съгласно ЕСС 2010 сектор "Държавно управление" включва всички институционални единици, които са непазарни производители и чието производство е предназначено за индивидуално и колективно потребление (напр. образование, здравеопазване, собствена издръжка на правителството). Тези единици се финансират основно чрез плащания от други сектори на икономиката. Институционалните единици в сектор "Държавно управление" се групират в три подсектора: "Централно държавно управление", "Местно държавно управление" и "Социалноосигурителни фондове" | 
|---|
| Понятия и дефиниции | Таблицата представя разбивка на разходите на сектор "Държавно управление" по икономически функции и по вид на трансакцията. Показателите са представени в таблица 11 "Разходи на сектор  Държавно управление по функции "(КОФОГ) по трансмисионната програма  на EСС 2010. | 
|---|
| Статистическа единица | Институционални единици и групи от единици, дефинирани в EСС 2010 и КОФОГ. Институционалните единици, включени в сектор" Държавно управление "(S13) съгласно EСС 2010 (параграф 2.112), са следните: а)единици на държавното управление,които имат правомощия над други единици на икономическата територия ,основно осигуряващи непазарни стоки и услуги,предназначени за благото на обществото:b)) корпорация или квазикорпорация, която е правителствена единица, ако нейната продукция е предимно непазарна и държавната единица я контролира; c)институции с нестопанска цел, признати за независими юридически лица, които са непазарни производители и които се контролират от сектор "Държавно управление"; d)автономни пенсионни фондове, в които има правно задължение да внасят вноски и където правителството управлява средствата по отношение на уреждането и одобряването на вноските и обезщетенията.    | 
|---|
| Статистическа съвкупност |  | 
|---|
| Географски обхват (територия) | Икономическата територия на страната | 
|---|
| Времеви обхват | Данните са налични от 1998 година | 
|---|
| Базисен период | Не се прилага. | 
|---|
| Статистическа обработка | 
|---|
| Източници на данни | Основни източници на данни за разработване на сметките за сектор „Държавно управление” са:а)отчет за касовото изпълнение на Консолидирания държавен бюджет;b)отчет за касовото изпълнение на отделните бюджетни единици | 
|---|
| Честота на събиране на данни | Годишно | 
|---|
| Събиране на данни | Събирането на данните се извършва с помощта на съответната таблица от трансмисионната програма на EСС 2010 (Таблица 11 "Разходи на сектор Държавно управление и подсектори по функции "(КОФОГ)), попълнена от националните органи.Попълнените данни се предават на Евростат в SDMX формат. | 
|---|
| Валидиране на данни | Данните се зареждат в референтната база данни на Евростат, след като бъдат потвърдени от Евростат. Процесът на валидиране се състои от аритметични и качествени проверки, проверки на съгласуваността с методологията на EСС 2010, както и избрани проверки за съгласуваност и правдоподобност. | 
|---|
| Обработка на данни | Правилата за отчитане  са тези на EСС 2010 и класификацията КОФОГ.За сектор S.13 позиции  D.4, D.7 и D.9 трябва да бъдат консолидирани.В резултат на това за тези позиции, а също и за общите разходи , сумата от подсектори не е равна на стойността на сектора. | 
|---|
| Изглаждане | Данните не се дооценяват. | 
|---|
| Управление на качеството | 
|---|
| Осигуряване на качеството | Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на EСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните | 
|---|
| Оценка на качеството |  | 
|---|
| Приложимост | 
|---|
| Потребности на потребителите | Данните за  КОФОГ могат да се използват за анализ на качеството на публичните разходи, особено тенденциите в държавните разходи за конкретни функции или цели във времето и сравнения между държавите (позволявайки обаче различията в състава на държавния сектор и в институционалните договорености в различни страни).Данните за КОФОГ се използват от различни служби на Комисията за анализ на политиките. | 
|---|
| Удовлетвореност на потребителите |  | 
|---|
| Пълнота | БГ НСИ проследява интереса, възприет от потребителите въз основа на бази данни и изтегляне на данните. | 
|---|
| Степен на пълнота на данните |  | 
|---|
| Точност и надеждност | 
|---|
| Обща точност | Данните за "Държавна финансова статистика"като цяло са свързани с висока степен на цялостна точност. | 
|---|
| Извадкови грешки |  | 
|---|
| Показатели за извадкови грешки | Не се прилага. | 
|---|
| Неизвадкови грешки | Не се прилага. | 
|---|
| Грешки на обхвата | Не се прилага. | 
|---|
| Степен на свръхобхват | Не се прилага. | 
|---|
| Дял на общите единици | Не се прилага. | 
|---|
| Грешки при измерването | Не се прилага. | 
|---|
| Грешки поради липса на отговор | Не се прилага. | 
|---|
| Степен на неотговорили единици от съвкупността | Не се прилага. | 
|---|
| Степен на неотговаряне на отделни променливи във въпросника | Не се прилага. | 
|---|
| Грешки при обработката | Не се прилага. | 
|---|
| Степен на импутация | За сектор S.13 се консолидират позиции D.4, D.7 и D.9. В резултат на това за тези позиции, а също и за общите разходи, сумата от подсектори не е равна на стойността на сектора. | 
|---|
| Грешки, свързани с допусканията на модела | Не се прилага. | 
|---|
| Сезонно изглаждане | Не се прилага. | 
|---|
| Ревизия на данните - политика | Политиката за преразглеждане е определена на ниво национални органи.Като цяло данните се преразглеждат за последните години в зависимост от промяната от предварителни към полуфинализирани и окончателни източници на данни  | 
|---|
| Ревизия на данните - практика | Ревизиите на данни могат да възникнат по всяко време. | 
|---|
| Ревизия на данните - средна стойност |  | 
|---|
| Навременност и точност на представяне | 
|---|
| Навременност |  | 
|---|
| Лаг във времето - първи резултати | Данните, предоставени на Евростат, са в съответствие с ЕСС  2010 г.  и съответните дерогации за страната. | 
|---|
| Лаг във времето - окончателни резултати | Данните, предоставени на Евростат, са в съответствие с ЕСС  2010 г.  и съответните дерогации за страната. | 
|---|
| Точност на представяне |  | 
|---|
| Точност на представяне - предоставяне и публикуване | Данните, предоставени на Евростат, са в съответствие с ЕСС  2010 г.  и съответните дерогации за страната. | 
|---|
| Съгласуваност и сравнимост | 
|---|
| Географска сравнимост | Основната методологична рамка е Европейската система от сметки (EСС 2010), която осигурява висока степен на съпоставимост. | 
|---|
| Коефициент на асиметрия за статистическите огледални потоци |  | 
|---|
| Сравнимост във времето |  | 
|---|
| Дължина на съпоставимите динамични редове | Използвайки обща рамка, Европейската система от сметки - EСС 2010, данните могат да бъдат сравними във времето. | 
|---|
| Съгласуваност между предметни области | Проверката на кохерентността между различните домейни се концентрира върху последователността на наборите от правителствени данни.Данните също се сравняват с някои данни за сателитни сметки, както и с по-широките национални сметки. | 
|---|
| Съгласуваност между статистически данни с годишна и с по-малка периодичност |  | 
|---|
| Съгласуваност с националните сметки |  | 
|---|
| Вътрешна съгласуваност |  | 
|---|
| Достъпност и яснота | 
|---|
| Прессъобщения |  | 
|---|
| Публикации | Публикации "Основни макроикономически показатели"; Статистически справочник; Електронни публикации | 
|---|
| Онлайн база данни | Данните са достъпни за всички потребители на уебсайта на НСИ под заглавието "Макроикономическа статистика" -"Държавна финансова статистика" https://infostat.nsi.bg/infostat/pages/module.jsf?x_2=179 | 
|---|
| Таблици с данни - консултации |  | 
|---|
| Достъп до микроданни | Не се прилага. | 
|---|
| Други формати на разпространение | Не се прилага. | 
|---|
| Метаданни - консултации |  | 
|---|
| Методологични документи | Европейска система от сметки (2010 г.) Евростат, Ръководство за КОФОГ. Методологията е достъпна и на интернет страницата на НСИ. | 
|---|
| Степен на пълнота на метаданните |  | 
|---|
| Документи за качеството | Качеството се осигурява чрез стриктно прилагане на концепциите на EСС 2010 и чрез задълбочено валидиране на данните | 
|---|
| Разходи и натовареност | 
|---|
| Не се прилага. | 
| Конфиденциалност | 
|---|
| Конфиденциалност - политика |  Закон за статистиката; Регламент (ЕО) № 223/2009 относно европейската статистика (съображение 24 и член 20 (4)) от 11 март 2009 г. (ОВ L 87, стр. 164), предвижда необходимостта да се изготвят общи принципи и насоки, гарантиращи поверителността на използваните данни за производството на европейските статистически данни и достъп до тези поверителни данни, при надлежно отчитане на техническото развитие и изискванията на ползвателите в едно демократично общество. | 
|---|
| Конфиденциалност - защита на данните | Ако данните са с флага за поверителност или са под ембарго, тези данни не се публикуват. | 
|---|
| Коментар | 
|---|